Hace tiempo que quiero hacer esto: ir recogiendo las predicciones que alegremente hacen consultores y especialistas del mundo de internet, los medios y las telecomunicaciones, para ver cómo se van cumpliendo (o mejor aún, cómo no se van cumpliendo). Este post quedará, entonces, como una sección permanente. Con el tiempo iré puliendo la presentación en una tabla con campos (autor, descripción, plazo, etc.), pero no quiero perder el momento porque aquí tengo la primera:
Marzo 2005
"Solo el 3% de los usuarios de banda ancha en todo el mundo usarán tecnología WiMax en 2009" - Keith Nissen, analista de In-Stat.
Mayo 2005
eMarketer, a technology research firm, estimates that search advertising will grow 40 percent, to $5.4 billion, in 2005.
Online advertising revenues are expected to reach $12.9 billion this year, making the Internet the fastest-growing form of advertising.- eMarketer
(http://money.cnn.com/2005/05/03/technology/google_adsurvey/index.htm?section=money_latest)
Search engine marketing will grow by 33 percent in 2005 to $5.7 billion, reaching $11.6 billion by 2010, or 44 percent of all online spending.
Display advertising, which includes traditional banners and sponsorships, will grow at the average rate of 11 percent over the next five years to $8 billion by 2010.
Total online advertising and marketing spending is expected to reach $14.7 billion this year in the United States, a 23 percent increase over 2004. By 2010, online ad spending is expected to reach $26 billion, or 8 percent of all advertising dollars spent.
- Forrester (http://www.forrester.com/ER/Press/Release/0,1769,1003,00.html)
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